torsdag den 8. marts 2018

Jeg vil så gerne være bedre...

Time Is Precious,
So Waste It Wisely


Gad vide, om det kun er mig, der er ved at få pip af firmaers tendens til at bede om hjælp til at "blive bedre"?

Jeg kan dårligt købe noget eller henvende mig til en offentlig myndighed, før jeg bliver bombarderet med henvendelser bagefter. Nogle lokker med en flaske vin eller andet for at få et svar, mens andre bare forventer det. Og nogle sender endda ret aggressive påmindelser, hvis jeg ikke gør det.

HVORFOR er det lige, at jeg skal bruge min tid på at gøre andre firmaer bedre? Jeg vil hellere bruge tid på at gøre mit eget firma bedre, hvis jeg skal være helt ærlig.

Og jeg tænker også bare: Hvis nu de pågældende firmaer brugte deres sunde fornuft - så kunne de sagtens regne ud, hvordan de blev bedre. Det kræver kun en smule fantasi.  :-)

16 kommentarer:

Deborah sagde ...

Nej det er ikke kun dig, og så at ALTING - jeg mener ALTING, er syltet ind i en eller anden velgørenhedsorganisation, som man mere eller mindre ufrivilligt skal give til. Det kan jeg sagtens selv finde ud af, HVIS jeg ønsker det, og så er det altid langt fra, at det lige er det, de støtter.

Mia Folkmann sagde ...

Deborah: Helt enig, Deborah. Hver ting til sin tid - vi kan godt tænke selv :-)

PiaLovise sagde ...

Fuldkommen enig! jeg må tilstå at jeg også tænker mig om 4 gange inden jeg sender noget ud...nyhedsbrev som blog :-) (nogen mener så at jeg er for stille) ;-) men hellere det end det andet, for de driver også mig til vanvid :-) Så nej, du er ikke ene :-)

Mia Folkmann sagde ...

PiaLovise: Jeg tænkte nok, at jeg ikke var ene... ;-)

Min Servicehund sagde ...

Ja der alt for mange som køre med spørgeskema om hvordan forbedre vi os.... og de gange jeg har forarmet mig over dem,,,, kan jeg slet ikke sige noget til dem om det som er galt

Mia Folkmann sagde ...

Min servicehund: Nej, og så "tager det kun to minutter". Det gør det ikke! ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Ha ha, det er også en af mine yndlingsaversioner ;-) Jeg svarer så godt som aldrig - og er fløjtende ligeglad med deres eventuelle rykkere.

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Det gør jeg heller ikke - og jeg er lige så fløjtende... :-)

Min Servicehund sagde ...

Mia næ nærmer 10 minutter hvis du er heldig

Mia Folkmann sagde ...

Min servicehund :-) Ja, hvis det kan gøre det...

Mia Folkmann sagde ...

Stegemüller: Åh ja, det er også én af mine yndlings-aversioner, den med samtalen. I det hele taget alt det "fyld", der kommer inden telefonen bliver taget. TAG den dog bare!

Ellen sagde ...

Du er ikke alene! Det fremgår vist også tydeligt af kommentarerne :-)
Som alle de andre her ignorerer jeg også samtlige henvendelser af den art.
Jeg har dog endnu til gode at få en rykker :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Nej, det er jeg godt nok ikke! Alene at fjerne den irritationskilde kunne jo gøre firmaerne bedre... hmmm...

Det med rykkeren HAR jeg oplevet. Et par gange endda. "Ja, jeg havde jo ikke reageret, så de ville LIGE minde mig om... etc....

Men nej, den virkede (heller) ikke ;-)

Min Servicehund sagde ...

Blev ringet op i dag... tog den og smed røret på da jeg hørte hvad det var

lige så frustrere er når man sider i kø med musik.... uden nr angivelse

Mia Folkmann sagde ...

Min servicehund: Åh ja, der er ikke noget værre... :-(

Mia Folkmann sagde ...

Stegemüller: Dejligt at kunne inspirere... :-)