søndag den 2. juli 2017

Vi trives på Lolland

De fleste aftener går vi tur her i området, og det holder vi meget af. Rhododendronbuskene i parken er forlængst afblomstret, men det var et smukt syn, så længe det varede. Der er mange andre skønne oplevelser, som jeg nyder dagligt.

Aftenturen fører os ned gennem den gamle allé, langs golfbanen og ind i skoven, hvor køerne går rundt og hygger sig. Ved det gamle skovhus bor en kunstner, der skaber de herligste figurer i metal, og jeg gætter på, at det er den samme, der bruger den gamle smedje nede i byen.




Vi kan også gå i en anden retning; ned gennem den gamle kirkegård og ned til bygaden, hvor frøerne har kvækket livligt i gadekæret, og bagefter langs markerne tilbage til parken.

Disse stilfærdige ture er en god afslutning på dagen, og hver dag byder på naturoplevelser. I går aftes fløj tre smukke svaner lige hen over mit hoved, og i det hele taget er her et væld af fugle.

Vi trives på Lolland!  :-)


5 kommentarer:

Ellen sagde ...

Godt at høre! Det er da også skønt at bo i så fredeligt hjørne af Danmark :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja passer fint til os, der godt kan lide fred og ro. Og så minder det faktisk lidt om England på visse områder... :-)

Marianne sagde ...

Lyder som nogle dejlige gåture i jeres nye område :)
Tager I stadig af sted med jeres autocamper ind i mellem nu, på arbejds-og ferierelaterede ture i England og andre steder?

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Det kan du tro! Vi var afsted i april på netop sådan en tur til Sydengland og regner med at tage afsted igen til september. Og i morgen tager vi en éndagstur til én af Lollands små nuttede byer, og det kan jeg jo fortælle om i næste indlæg :-)

Marianne sagde ...

Hvor lyder det dejligt! Det glæder jeg mig til at høre mere om :)