mandag den 24. august 2015

En naturhave

Det myldrer med liv i min meget naturlige have. Der står store tidsler i bedene - de er ikke inviterede, men når det nu passer dem at slå sig ned, så skal jeg såmænd ikke protestere - og i går kom de smukke stillitser og spiste af frøene.

Sommerfuglene er også vilde med tidsler, så derfor har jeg rigtig mange af dem også. Det passer mig fint, for sommerfugle er jo så yndige at se på og giver liv til en have.

Men det er ikke nemt at fotografere dem. Denne her sad pænt stille - endda så længe, at jeg var bange for, at den var død. Men der var nu rigeligt liv i den, for pludselig kom en myre til at træde på dens vinge, og det var ikke populært...

Man træder da heller ikke på andres vinger, vel?!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nej, man bør bestemt ikke træde på andres vinger ;-) Smukt billede du fik fanget. Jeg er gerne for utålmodig til at fotografere flyvende væsener der sjældent vil posere for kameraet ...

Ellen sagde ...

Nej, jeg bliver også virkelig irriteret, når nogen træder på mine vinger ... ;-)
Sommerfugle er ganske rigtigt helt vilde med tidsler - jeg nyder dem i store mængder lige uden for haven i Sverige, hvor tidslerne står i endnu større mængder.

Mia Folkmann sagde ...

Nana: Det er jeg normalt også, men dette her fik jeg nærmest foræret... :-)

Ellen: Ti hi, det vil jeg tro! Jeg holder faktisk meget af tidsler netop af den grund (ikke så meget af den anden grund.... du ved, den der stikker). Senere på året kommer fuglene til i store flokke og tager for sig af frøene - det er også et dejligt syn. :-)

Rasmine sagde ...

Fantastiske farver! Mine vinger må absolut heller ikke betrædes.

Mia Folkmann sagde ...

Rasmine: Nej, heller ikke mine!

Fruen i Midten sagde ...

Man må heller ikke træde på nogens ører! Skulle jeg hilse fra Kamelen og sige. Ikke fordi jeg har gjort det. Ikke ret meget i hvert fald ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Ups! Uheld kan jo ske, men selvfølgelig træder man hverken på ører, vinger eller andre legemsdele... ;-)