søndag den 4. januar 2015

Dejlig dag i hovedstaden

























Dagens tur gik forbi Børsen og det fine hus ved siden af, hvor jeg så tit som lille pige var med min far på arbejde (dengang var det Privatbankens hovedsæde) - og videre ud til Christianshavn.

Først en lille kaffepause i arkitekternes hus ved havnen. Derefter udforskede vi havnen og gaderne bagved. Man er ved at etablere cykel/gangbroer over kanalerne, så man ender med at kunne gå til Christianshavn hele vejen fra Nyhavn - og vi prøvede en af de nye broer, der netop åbnede her i december.

Sluttede af ved Nationalmuseet og fandt en "Slice of San Francisco" - en bid af USA i en lille kældercafé, der serverede lækre hamburgers på mørkt brød med salat. Hvis jeg kunne have spist mere (det kunne jeg desværre ikke) ville jeg have prøvet den meget berømmede cheesecake, men det må blive en anden gang...

9 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det er så dejligt at lege turist i sin eget land. Så spændende oplevelser I fik :)

Mia Folkmann sagde ...

Miri: Det gør vi tit - og jeg elsker det. Finder altid så mange sjove steder, man ikke har set før :-)

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Det lyder dejligt hvis vi kan gå fra Nyhavn til Christianshavn om føje tid Mia, det må prøves når turen igen går til hovedstaden.
Den cafe lyder som noget der skal prøves også.
Godt nytår.

Mia Folkmann sagde ...

Michael: Den sidste brostrækning er den, der går fra Nyhavn, og den åbner vist til marts. Det bliver rigtig fint, at man kan gå og cykle over kanalerne og nå vidt omkring. Der er så hyggeligt på Christianshavn. :-) Godt nytår til dig også, Michael.

Susanne sagde ...

København har mange smukke steder at besøge. Sidst jeg var der, var Sara og jeg på Kanalrundfarten, og så så ting, som jeg ikke før har set. Det var en dejlig oplevelse.

Mia Folkmann sagde ...

Susanne: Det er sjovt at lege turist i egen by. Jeg var lige ved at tage turistbussen en tur, men besluttede at bruge mine ben i stedet... ;-)

Madame sagde ...

Sikke en dejlig tur - jeg elsker at gå rundt i København :-)
Cykel/gangbroer over kanaler lyder som en fantastisk idé :-)

Lene Megan sagde ...

Jeg var også i København i går. Havde en skriverejsende, jeg skulle coache og bagefter gik jeg en tur gennem gaderne. Solen skinnede i vandpytterne og lyset var næsten forårsagtigt.

Dejlige billeder, du viser. Måske skal vi ses i København næste gang?

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Det gør jeg også. Det bliver rigtig smart, når alle broer er på plads her til foråret... :-)

Lene Megan: København er dejlig (man skal lige abstrahere fra alle udgravningerne og kranerne, men ellers... ). Ja, en Københavnertur er jeg med på. Måske et smut ud på Christianshavn...?