tirsdag den 21. oktober 2014

En god vane

Jeg er kommet ind i en god vane med friskpresset saft hver dag. Og jeg elsker det! Både den gode vane og den friske saft...

Det er tit en saft med "hvad-jeg-nu-har-ved-hånden" - i går blev det lidt fennikel, lidt selleri, rigtig meget pastiknak, en dusk frisk timian og et par pærer for at gøre smagen "blød" og god.

I dag står den på jordskokkesaft med pastinak og æbler. Det tror jeg ikke, at jeg har smagt før - men jeg er sikker på, at det er godt. Og sundt - se bare her på denne udmærkede side, hvor jeg har lånt billedet.

3 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

Lækkert med friskpresset juice. Men jordskok og pastinak; dét synes jeg altså er lidt modigt. Du må skrive et indlæg mere og fortælle, hvordan netop det smager :-)

Det der med at hilse er altså underligt. (Og ikke noget københavnerfænomen). På vores vej er der rigtigt mange, der bare ikke kan/vil hilse, selv om man møder dem igen og igen. Men så fik vi Kamelen, og det har i flere tilfælde været det, der skulle til for at slå hul på facaden.

Inge sagde ...

Det er godt nok sund saft / juice du presser. Jeg holder mig oftest til citrusfrugterne.. :-)

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Jeg skal komme med en lille "smags-rapport".. ;-)

Jeg tror gerne, at en hund giver bedre kontakt - hundeejere hilser gerne, har jeg lagt mærke til, så de er nok vant til det... ;-)

Inge: Citrusfrugterne er altid gode, men de andre er ikke spor tossede... :-)