torsdag den 4. september 2014

Jeg har set en ugle...!

Jeg er i England nu. Og selv om jeg har travlt med at lægge sidste hånd (nå ja, sidste hænder bliver det nok) på min SKØNNE DAGE bog, så er der også tid til at gå ture.

Dels i Worcester, hvor det blomstrer så fint i byparken - og hvor der er årets sidste "band stand" musik på søndag. Det er så super hyggeligt, men første hold rejsegæster ankommer om aftenen, så der bliver nok ikke tid til at tage ind og lytte...

Og dels i haven, hvor jeg har gået aftentur. Og en stor fin natugle fløj lige hen over hovedet på mig. Den brokkede sig lidt over min tilstedeværelse, så måske har jeg jaget en fed mus væk, som den havde udset sig....

Det var for mørkt til at fotografere uglen, så det kan kun blive til et billede fra parken...  ;-)

8 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke en dejlig oplevelse med uglen, Mia, og hvor er det spændende med din nye bog!

Fruen i Midten sagde ...

Uhuhuh ;-) Ugler er så hyggelige, synes jeg. Når man altså lige bliver klar over, at det er sådan en, der kommer sejlende gennem tusmørket.

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, det var sjovt. Jeg har aldrig set en ugle så tæt på i naturen, og det var endnu ret lyst. :-)

Fruen i Midten: Ja, de er så hyggelige. selv om jeg blev lidt forskrækket, for man kan dårligt høre den komme... :-)

Unknown sagde ...

Sejt ! Det er fantastisk når man får lov til at opleve vilde dyr på nært hold. I det tidlige forår så jeg også en ugle- helt tæt på, blev så overrasket, at det tog lidt tid før jeg faktisk opdagede at det var en ugle :)

Ellen sagde ...

Hvor hyggeligt :-)
Taler den også til dig? Det er også hyggeligt, når man hører dens skrig, eller hvad man nu kalder det.

Anonym sagde ...

Vi har også natugler her hvor jeg bor... Det er en ganske særlig fornemmelse, når de hu-hu-er over én.... ;-)

Anonym sagde ...

Välkommen tillbaka hem till UK! Hoppas vi kan ses någon gång!

Mia Folkmann sagde ...

Miri: Jeg blev ikke så overrasket, fordi jeg ved, at jeg har mange ugler i haven. Men jeg ser dem sjældent. Så det blev jeg ganske overrasket over... ;-)

Ellen: Meget hyggeligt! Men jeg havde nu indtryk af, at den talte AF mig - hvis du forstår, hvad jeg mener. Den lød ikke helt tilfreds med min tilstedeværelse... (Jeg er ellers så rar...) :-)

Hyldemorshave: Åh, jeg elsker at have natugler i haven :-)

LenaiWales: Tusind tak; det kunne vi sagtens gøre. Vi er ikke så langt fra hinanden endda ... ;-)