torsdag den 28. august 2014

Nyslynget honning

For et par dage siden fik jeg et glas med helt nyslynget honning fra sommertravle bier forærende. "Fra biernes bestøvning af sommerblomster og hvidkløver", står der på det - og uhm, hvor det smager godt.

Faktisk ved jeg ikke noget bedre end honning, men det skal være den ægte vare - i England har jeg tit fået honning, der er så fyldt med sukker, at det knaser mellem tænderne.

Det flydende danske guld bliver omhyggeligt anbragt på brød med en ske, og der balanceres omhyggeligt for ikke at spilde de gyldne dråber. Det ville da være synd, hvis bijobbet havde været forgæves... ;-)

6 kommentarer:

Rasmine sagde ...

Bare det ikke var så klistret ...

Mia Folkmann sagde ...

Rasmine: Og bare man ikke altid - trods forsigtighed - fik dyppet fingre eller andet i den... ;-)

Rasmine sagde ...

To sjæle, én tanke :-D

Unknown sagde ...

Jeg er vild med konceptet honning - men er ikke vild med smagen... Lyder måske lidt skørt :)

Madame sagde ...

Åh ja, honning kan være utroligt lækkert - jeg har været til et arrangement om honning, og det er jo en hel 'videnskab' :-)

Mia Folkmann sagde ...

Miri: Nej, jeg forstår godt, hvad du mener. Jeg er vild med begge dele... ;-)

Madame: Det er det! Og en meget fascinerende "videnskab"... :-)