lørdag den 12. juli 2014

Forelsket i Præstø

Under vores søgen i et hus til min mor kom vi også til Præstø - jo, vi har skam været vidt omkring...

Dette lille klukkende springvand står ved den gamle kirke og det fine hotel, der ligger ved siden af.

Selv om det ikke er Præstø, min mor skal slå sine folder i fremover, er jeg slet ikke færdig med byen. Jeg synes nemlig, at der er utroligt charmerende, og når jeg en dag selv skal slå mig ned et sted, kunne det meget vel blive her i det "sydlandske"...

9 kommentarer:

Rasmine sagde ...

Det eneste, jeg vidste om Præstø, var, hvor omtrent den ligger. Nu ved jeg lidt mere, for eksempel, at den er gøngernes by, og Wikipedia giver dig ret i, at den er charmerende. Der er nok at se på i Danmark ...

Mia Folkmann sagde ...

Rasmine: Der er masser at se på i Danmark, og man er tilbøjelig til at glemme det, ikke?!

Rasmine sagde ...

Jo, det er nærmest en folkesygdom!

Unknown sagde ...

Der er smukt og så er der en masse liv, kunstnere og folk med nye ideer.

Mia Folkmann sagde ...

Rasmine: Ja, det kan man sige... ;-)

Miri: Ja, det har du ret i - og den slags kan jeg så godt lide... :-)

Ellen sagde ...

Det er nemlig en skøn, lille by, som fremover bliver vores 'hovedby', da Den Stråtækte ligger få km nord for Præstø.
Jeg kan godt forstå, at I vender blikket her mod det sydsjællandske - her er så smukt, så smukt, og i forhold til nord for Kbh. får man over dobbelt så meget for pengene ... eller det samme for under det halve, afhængigt hvad man har brug for :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Nej, hvor hyggeligt - jeg havde ikke "fanget", at jeres Stråtækte ligger så tæt på Præstø. I første omgang bliver det noget med mange ture med autocamperen, for der er en fin autocamper-holdeplads nede i havnen... :-)

Madame sagde ...

Der er nemlig skønt på Præstøegnen med den dejligst natur og yndige små bondehuse :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, der er en meget smuk natur og mange smukke huse... har "luret" lidt på nogle af dem... ;-)