mandag den 21. juli 2014

En æske til minde



Da jeg var i England i maj, besøgte jeg sammen med mine gæster katedralen i Worcester, hvor der var en udstilling fra de lokale skoler. Der blev vist de skønneste eksempler på kreativitet og dygtighed - blandt andet giraffen, dragen og tigeren her...

Men den fineste idé, som jeg desværre ikke fik fotograferet, var en mindeæske. En æske med blandet indhold, der ved nærmere øjesyn repræsenterede minderne om en afdød slægtning. Det var måske ikke noget særligt, men æsken var meget personlig og rørte mit hjerte.

Der var nogle små hobbyting - nogle pressede blomster og en pensel, som vedkommende åbenbart havde brugt. Der var også nogle mønter, som han måske samlede på... og et par fotografier. Et lille avisudklip fra hans karriere. En teaterbillet og en forlovelsesring. Små ting, der repræsenterede den afdødes liv og bragte minderne frem hos dem, der kendte ham.

En kærlig tanke og en sød idé, som jeg med glæde tog til mig...

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Det var en meget fin idé med en mindeæske - og rørende, at den var lavet af et barn ... :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, det var det - begge dele... :-)