søndag den 6. april 2014

Grå forårsdag

Det er grå søndag herovre i det engelske, men den slags generer nu ikke mig så meget. For fuglene er oplagte og synger så dejligt, og blomsterne er åbenbart også ligeglade. Hver dag bringer nye gensyn med et eller andet kønt.

Her til formiddag skal jeg male spisestuen færdig. Jeg mangler paneler og døre, som vel er det "letteste" - og jeg glæder mig til at blive færdig. Engang elskede jeg at male... og det gør jeg sådan set stadig, men jeg er ikke så tålmodig, som jeg har været.

Og ind i mellem tager vi os tid til en lille udflugt. I forgårs kørte vi ud til Hanbury Hall, der ligger i nærheden og hvor vi boede engang i nogle uger. Dengang var der ret tomt og ingen have, men nu - tyve år efter - er der så fint, så fint. Og nok så vigtigt: De har nogle skønne kager i cafeen... ;-)

9 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er også grå søndag her i Nordsjælland, men fuglene synger om kap :-) God arbejdslyst med maleriet, Mia - mon ikke der bliver en pause til en udflugt?

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ikke i dag, men helt sikkert i morgen. Jeg har planer... ;-)

Ellen sagde ...

Det kan næsten ikke lade sig gøre at have et mindre godt ophold i England, vel?
Jeg skal derover sidst i maj og regner med nærmest at misbruge mit nye medlemskab i National Trust - der må være flere flotte haver at se på på dette tidspunkt.
God arbejdslyst!

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Maj er perfekt til NT haver... ;-) Jeg skal også besøge nogle, for jeg har gæster nogle dage i maj (resten af tiden skal jeg male et af gæsteværelserne) TAK!

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Der ser flot ud ved Hanbury Hall og godt at kagerne var lækre:)
Jeg var også glad for at male engang, men nu er jeg ikke vild med det, vil meget hellere arbejde i haven.
Det er ok med en grå dag, især hvis den er mild - sådan var det her i Bagsværd i dag.

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Det er vigtigt! Det med kagerne... ;-)

Ja, jeg kan faktisk godt lide grå dage, hvis bare de er milde, som du siger. Perfekt til havepusling og gåture... :-)

Fruen i Midten sagde ...

Flot, flot have og gode kager - hvad mere kan man ønske sig? ;-)

Susanne sagde ...

man skal ikke negligere betydningen af gode kager :-) Men billederne fra haven er nu heller ikke så tossede.

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Nej, netop. Man kan da dårligt ønske sig mere... ;-)

Susanne: Det er blevet en fin have nu - den skal bare vokse lidt til. Og nej, gode kager har stor betydning efter min mening, ti hi...